Apklausa
Kokių temų straipsnius norėtumėte skaityti?
 
Svečiai
Mes turime 3 svečius online
Statistika
Turinio peržiūrėjimai : 284247

Fitnesas

 

Gyvenimo stilius

Fitnesas - tai sportas, subalansuota mityba, puiki nuotaika. Daugeliui žmonių, fitnesas tapo gyvenimo stiliumi, asocijuojančiu su sėkme ir įprocių, viską pasiekti savo darbu.
Reguliarūs sporto užsiėmimai padės jums numesti viršsvori, sustiprinti sveikatą ir tapti gražesniu. Gaila, tačiau mes labiau linkę savo laiką skirti kitoms, taip pat nemažiau svarbioms problemoms, paliekant sveikatą paskutinėje vietoje. Judėjimo minimumas, prasta ekologija ir daugkartiniai stresai, visa tai gali privesti prie sveikatos pablogėjimo ir visų pirma prie širdies ir kraujagyslių sistemos susirgimų. Dažniausiai širdies nepakankamumų skundžiasi stipriosios lyties atstovai. Remiantis statistikos duomenimis, vidutinio amžiaus vyrai penkis kartus dažniau serga širdies ligomis, nei moterys. Sportas, subalansuota mityba ir geras poilsis padės jums jausti sveikai ir pilniems energijos.

Nuo ko pradėti?

Prieš pradėdant reguliariai užsiiminėti fitnesu, rekomenduojame pasikonsultuoti gydytoju. Gydytojas nustatys Jūsų fizinį darbingumą, rodantį ribas leidžiamo ir labiausiai efektyvaus darbo Jūsų širdžiai. Ir tik po to Jūs galėsite pilnai atiduoti save į mūsų klubo instruktorių rankas, kurie atsižvelgus į Jūsų sveikatos rodiklius ir į Jūsų norus, sudarys individualią treniruočių programą

Subalansuota mityba

Jei Jūs vis dėlto nutarėte užsiimti fitnesu ar jau juo užsiiminėjate, tai jums reikėtų peržvelgti savo maisto racioną. Jei aktyviai sukate velo treniruoklio pedalus, o po to su malonumu kemšate bandeles - aišku, kad rezultatas bus nulinis. Norint atlikti fizinius pratimus reikalinga energija. Ji gaunama iš - angliavandenių, kurių yra daržovese, vaisiuose, bulvėse, ryžiuose, makaronuose, žuvyje, vištienoje. Angliavandeniai turi sudaryti 55-60% jūsų raciono. Tokia yra subalansuotos mitybos teorija. Likusi dalis priklauso baltymams (25-30%) ir kaip ne keista, riebalai ( 10-15% ). Jei jūs turite tikslą atsikratyti viršsvorio, tai visai nereiškia, kad turite pilnai atsisakyti riebalų. Jiems skirta svarbi vieta žmogaus organizme. Jums atrodo sunku sekti savo mitybą, kad ji butu subalansuota? Laikykitės paprastos taisyklės: Jūsų dietoje turi būti produktų iš keturių grupių:

  • dribsniai;
  • vaisiai ir daržovės;
  • mėsa, žuvis, paukštiena;
  • pienas ir pieno produktai;

Jei esate vegetaras ar laikotės kokių nors taisyklių, stenkitės, kad ant Jūsų stalo būtų visi produktai būtinoje proporcijoje.
Žmonės, užsiiminėjantys su jėgos treniruokliais dažnai galvoja, kad jų dietoje svarbiausi yra proteinai. Tai ne visai taip. Žinoma, proteinai reikalingi kaip raumenų statybiniai elementai, tačiau jų perdozavus, raumenys nepasidarys didesni. Organizmas proteinų paprasčiausiai neįsisavins. Taip, kad subalansuotos mitybos teorija rekomenduotina visiems.

Tą dieną kai sportuosite, stenkitės pavalgyti prieš dvi-tris valandas iki treniruočių, o po jų ne anksčiau, kaip po valandos. Nepamirškite ir apie vandenį. Gerkite vandens kaip galima daugiau iki treniruočių (geriau mineralinį vandenį arba natūralias sultis),  treniruočių metu, o ypač po jų, būtina atstatyti organizme prarastus skysčius, net jei ir nesinori!

IR ATMINKITE: sportas, subalansuota mityba ir geras poilsis - visa tai, ko reikia jūsų sveikatai.

Istorija

Oficialiai, fitnesas atsirado Jungtinėse Amerikos Valstijose prieš 30 metų, tačiau pirmos fitneso programos susiformavo antrojo pasaulinio karo metais. Kad neprarasti laiko, amerikiečių kareiviai treniravosi neskubėdami, stiprino pilvo preso raumenis, darė prisitraukimus ... . Paskui, tie paprasti pratimai tapo klasika ir su laiku tuos pratimus patobulino fitneso profesionalai.
Dvidešimto amžiaus, antrajame pusamžyje fizinio pajėgumo testai skirtingose gyventojų grupėse išryškino daugybę amerikiečių sveikatos problemų. Ir tos problemos didėjo tolygiai gerėjant gyvenimo sąlygoms. Žmonės ateidavo po darbo, įsijungdavo televizorių, gėrė alų. Ir jeigu didžiuosiuose miestuose būdavo kokia nors alternatyva tokiam gyvenimui, tai provincijoje reikalai buvo kur kas prastesni. Ir tuomet Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo sukurta fitneso sąjunga, į kurią įėjo 20 didžiausią autoritetą turinčių profesionalų fitneso srityje iš įvairių valstijų. Svarbiausias šios sąjungos uždavinys buvo fitneso populiarinimas.

Jeigu prieš 10 metų JAV buvo 4 mil. žmonių, užsiiminėjančių fitnesu, tai dabar, tiktai fitneso-klubų narių - 16,5 mil. žmonių. Ir šis skaičius didėja.

Lietuvoje, fitnesas atsirado palyginti neseniai, prieš 10 metų. Reikėjo pradėti iš pradžių aiškinti žodžio ,,fitnesas'' reikšmę , fitnes-programų privalumus ir mokyti žmones taisyklingai sportuoti.

Mes didžiuojamės, kad sveiko gyvenimo būdo gerbėjų skaičius kasdien auga ir tame yra nemažas fitnes klubų nuopelnas.